11 Eylül 2013 Çarşamba

JDeveloper ADF tir, arada yapar.

ADF ten ilk öğrendiğim şey:

ADF, Rapid Application Development için tasarlanmış ve özellikle buglarıyla insanı sabra davet eden, inşallah başı bismillah sonu cennet olan bir yoldur. Zira bu dünyada eza ve cefa çekip de sabreden öteki dünyada bunun karşılığını alır diye inanıyoruz arkadaşlar.

NOT : Bu söylediklerim ADF + JDeveloper muhteşem ikilisini kullananlar için geçerli, diğer IDE lerle denemedim, bilemem.




Eğer bir şeyler yanlış giderse ve siz bir hata yapmadığınızdan eminseniz, aşağıdaki adımları, (n-1). adım  sizi başarıya ulaştırmaz ise n. inci adımı uygulamak kaydıyla takip ediniz.

  1. Kapat aç. Özellikle tools/preferences içerisine girip yaptığın değişikliklerin kapatıp açmadan etkisini göstermesini bekleme
  2. Dosya sisteminden projenin bulunduğu klasörü aç ve içindeki .data klasörünü sil. (Kodu değiştirmene rağmen eski kodla takılıyor, onu debug etmeye çalışıyorsa. ( if(false){} gibi bir ifadenin içine girdiğini gördüm arkadaş yalan yok.) )
  3. C:\Users\[Kullanici_Adin]\AppData\Roaming\ e gel ve JDeveloper klasörünü sil. (Bütün ayarları ve düzenlemeleri kaldırır, bir yerde bir gereksizlik olmuştur, düzeliverir)
  4. JDeveloper ı sil yeniden yükle. (Akış Diagramlarını (Page Flow, Control Flow vs.) falan çalıştırmamaya başlarsa.)
NOT2: Bu adımları birtakım buglar ile uğraşmak olarak düşünmeyin. Yazılım geliştirme ortamınızı sevmeye çalışın. Zira bizim ekmek teknemiz sayılır bu programlar. Ben ne yapıyorum onu söyleyeyim; ben bunları bozulan televizyonuma attığım bir iki küçük tokat olarak görüyorum, bir sonraki soruna kadar gayet güzel çalışıyor bu adımları uyguladığımda sevgili IDEm.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder